Ινομυαλγία

Ενημερωθείτε σωστά και βρείτε την καλύτερη λύση

Τι είναι

Ινομυαλγία είναι μια παθολογική κατάσταση η οποία χαρακτηρίζεται από χρόνιο πόνο, δυσκαμψία, διάχυτη ευαισθησία σε μύες και αρθρώσεις χωρίς να υπάρχει κάποια φλεγμονή, διαταραχές στη μνήμη, τη συγκέντρωση και τη νοητική δραστηριότητα. Δεν αποτελεί διάγνωση , ούτε είναι συγκεκριμένη πάθηση. Επίσης δεν προκαλεί βλάβες σε κάποιους ιστούς του σώματος, αλλά 9 στους 10 πάσχοντες αναφέρουν υπερβολική κόπωση και διαταραχές στην ποιότητα του ύπνου. σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Αυτός είναι και ο λόγος που συγκαταλέγεται στην κατηγορία του «χρονίου πόνου», στην οποία ο ασθενής πονάει χωρίς να υπάρχει εμφανές αίτιο, όπως κάκωση  ή κάποια άλλη εμφανής πάθηση ή βλάβη.

Ο πόνος ο οποίος εκτός από την αυξημένη έντασή του,  έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που είναι το ότι «ταξιδεύει» στο σώμα. Άλλοτε γίνεται αισθητός στη μια περιοχή του σώματος, άλλοτε σε άλλη και μάλιστα χωρίς να υπάρχει μια σαφής σύνδεση αιτίου και αποτελέσματος.

Με λίγα λόγια ο πάσχων από ινομυαλγία δε μπορεί να περιγράψει κάποια κίνηση που έκανε και ο πόνος του μετακινήθηκε από το ένα σημείο σε κάποιο άλλο. Ως εκ τούτου, ο πόνος συχνά συνοδεύεται και από έντονα συναισθήματα τα οποία μπορεί να είναι απογοήτευση, απόγνωση, πανικός,  στενοχώρια ή και κατάθλιψη, αβεβαιότητα, αποφυγή συμμετοχής σε κοινωνικές, οικογενειακές και άλλες δραστηριότητες, μείωση της σωματικής δραστηριότητας και άσκησης και γενικότερα επιδείνωση της υγείας  λόγω των προαναφερθέντων.

Διάγνωση

Για τη διάγνωση της Ινομυαλγίας δεν υπάρχει καμία  απεικονιστική εξέταση ή κάποιο άλλο ειδικό τεστ. Τις περισσότερες φορές αρκεί μόνο το ιστορικό του πάσχοντος .

Οι διαγνωστικές εξετάσεις όπως ακτινογραφίες, αξονικές και μαγνητικές τομογραφίες όχι μόνο δεν έχουν καμία διαγνωστική αξία, αλλά μπορεί να συνεισφέρουν στο φαύλο κύκλο της λανθασμένης ενημέρωσης. Κατά συνέπεια μην ταλαιπωρείστε με άσκοπες εξετάσεις.

Αυτό διότι ο γιατρός ή ο φυσικοθεραπευτής μπορεί να εστιάσει σε ένα εύρημα, όπως για παράδειγμα μια κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου, το οποίο δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το μηχανισμό που ευθύνεται για τον πόνο του ασθενή.

Δεν υπάρχει ένα και μοναδικό αίτιο το οποίο ευθύνεται για την Ινομυαλγία.  Πιθανώς να σχετίζεται με αφύσικα επίπεδα χημικών ουσιών στον εγκέφαλο και διαταραχή στον τρόπο επεξεργασίας των διαφόρων ερεθισμάτων που φτάνουν σε αυτόν από το σώμα.

Επίσης κάποιοι άνθρωποι έχουν γενετική προδιάθεση να νοσήσουν, που σημαίνει ότι η κληρονομικότητα  παίζει κάποιο ρόλο. Πολλές φορές η έναρξη των συμπτωμάτων συμβαίνει μετά από ένα γεγονός που μπορεί να έχει προκαλέσει έντονη πίεση στον ασθενή όπως τραυματισμός ή μόλυνση, τοκετός, χειρουργική επέμβαση, χωρισμός ή θάνατος αγαπημένου προσώπου, αλλά και κάθε κατάσταση   που προκαλεί έντονο στρες.

Η Ινομυαλγία είναι ένα εξαιρετικά διαδεδομένο πρόβλημα στη σύγχρονη εποχή. Υπάρχουν πολλοί μύθοι γύρω από την φύση του προβλήματος, τα αίτια, τη συμπτωματολογία και την κατάλληλη θεραπεία. Σε αυτό το άρθρο θα λάβετε (ίσως για πρώτη φορά) όλη τη πληροφορία για την Ινομυαλγία και το πώς μπορείτε να βοηθηθείτε.

Έρευνες έδειξαν ότι το ποσοστό των ασθενών με ινομυαλγία που εμφανίζουν τέτοιου είδους συμπτώματα αγγίζει το 30%. Αυτοί οι ασθενείς έχουν και ορμονικές διαταραχές που μπορεί να οδηγήσουν  σε αυξημένη επιθετικότητα, αλλά και ξέσπασμα σε κλάματα. (περισσότερες πληροφορίες εδώ https://bit.ly/2JTKBkQ )

Εκτός όμως από τον ίδιο τον ασθενή, μαζί του υποφέρει και το άμεσο περιβάλλον του, δηλαδή η οικογένειά του μια και το κλίμα στο σπίτι είναι καταθλιπτικό, συχνά υπάρχουν συγκρούσεις, αίσθημα απόρριψης που μπορεί να νοιώθει ο ασθενής, είτε ο ίδιος θεωρεί ότι οι άλλοι δεν τον καταλαβαίνουν είτε οι οικείοι θεωρούν ότι ο ίδιος υπερβάλλει. (Μπορείτε να δείτε συμπληρωματικές πληροφορίες εδώ https://bit.ly/2tbj2ZH )

Μέχρι να γίνει η σωστή διάγνωση συχνά οι ασθενείς ταλαιπωρούνται από επισκέψεις σε πολλούς γιατρούς, πολλές εξετάσεις και διαφορετικές απόψεις. Το αποτέλεσμα αυτής της διαγνωστικής αναζήτησης είναι ότι οι πάσχοντες συχνά νοιώθουν ότι έχουν μια σπάνια αρρώστια  την οποία κανείς δε μπορεί να βρει και βέβαια το μυαλό πλάθει ιστορίες φαντασίας που σχετίζονται με μυστηριώδεις και ανεξιχνίαστες μορφές καρκίνου κλπ.  (Περισσότερα για τα αποτελέσματα της πάθησης στη ζωή των ασθενών εδώ https://bit.ly/2tkipMB )

Γιατί Manualphysiotherapy αν πάσχετε από Ινομυαλγία;

Όραμά μας είναι ο κάθε μας ασθενής να αποκατασταθεί πλήρως σωματικά και να γνωρίζει ότι πλέον θα μπορεί να απολαμβάνει τη ζωή χωρίς ταλαιπωρίες, πόνους ή περιορισμούς.

Θεωρούμε πολύ σημαντικό όπλο στην καταπολέμηση κάθε είδους πόνου τη σωστή ενημέρωση του ανθρώπου που πάσχει, ώστε να μειωθεί το άγχος, η αγωνία και η αβεβαιότητα που συνοδεύει κάθε επώδυνη κατάσταση.

Για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματός σας θα πάρουμε λεπτομερές ιστορικό και θα κάνουμε την εξέταση των 10 σημείων ώστε να βρεθεί το αίτιο της ενόχλησης που έχετε.

Κατόπιν θα ενημερωθείτε με κάθε λεπτομέρεια για τις θεραπευτικές λύσεις και το προτεινόμενο από εμάς πλάνο θεραπείας, ενώ βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία μαζί σας για υποστήριξη και καθοδήγηση.

Εάν υποφέρετε από ανεξήγητο και επίμονο πόνο, συμπληρώστε τώρα το PROSOMATIC PHYSIO και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για να  σας βοηθήσουμε στην επίλυση του προβλήματός σας, ή καλέστε μας στο 2107784822.