Διαφορά οξύ και χρονίου πόνου

Διαφορά οξύ και χρονίου πόνου

Οξύς πόνος : Σχετίζεται πάντα με τραυματισμό ή αιφνίδια έναρξη κάποιου επώδυνου  περιστατικού. Στις περιπτώσεις τραυματισμού, η ένταση του πόνου είναι ευθέως ανάλογη της δύναμης που δέχθηκε ο πάσχων τη στιγμή της κάκωσης, ενώ σε περιπτώσεις οξείας έναρξης πόνου χωρίς βίαιο γεγονός ,όπως σε μια οσφυαλγία, υπάρχει έκλυση χημικών ουσιών οι οποίες λέγονται «νευροδιαβιβαστές που σχετίζονται με τον πόνο» (pain mediators) ή/και «ουσίες σχετιζόμενες με φλεγμονή» (inflammatory mediators) που προκαλούν την έκλυση του πόνου.

Πόνος:"Εχθρός" ή "φίλος" ;

Πόνος:

Πόνος και Φυσικοθεραπεία

Οι περισσότεροι από όλους μας έχουμε πονέσει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή μας. Όσο εντονότερος ήταν ο πόνος, τόσο περισσότερα ήταν και τα συναισθήματα που μας προκαλούσε. Κάποια από αυτά τα συναισθήματα ήταν φόβος, θυμός, απόγνωση, «κατάθλιψη», απελπισία, ενώ σε καμία περίπτωση δε θεωρήσαμε ότι ο πόνος που νοιώθαμε ήταν «φίλος» μας.

Θα πει κανείς πώς μπορεί να είναι ο πόνος «φίλος» μου, όταν το πρώτο πράγμα που κάνω όταν πονάω είναι να πάω στο γιατρό για να μου δώσει κάτι για να διώξω τον πόνο; Στα αγγλικά μάλιστα, η λέξη που χρησιμοποιείτε για τα παυσίπονα είναι "pain killer" δηλαδή τα φάρμακα που «σκοτώνουν τον πόνο». Άρα, στο μυαλό όλων μας λίγο ή πολύ ο πόνος είναι ένας εχθρός που πρέπει να φύγει πολύ γρήγορα.

Τελευταία Νέα

  • Μήπως κάθεστε στο κρεβάτι περισσότερο από όσο χρειάζεται;

    Είναι γνωστό ότι ο άνθρωπος έχει την ικανότητα να επουλώνει τις βλάβες από μόνος του. Η διαδικασία της επούλωσης-ανάρρωσης γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όταν δεν υπάρχουν εμπόδια που την επηρεάζουν αρνητικά. (1)

  • Συχνοί τραυματισμοί στο γυμναστήριο

    Σακελλαρίου Κωνσταντίνος, ΡΤ-ΟΜΤ            
    Senior Clinical Instructor                                                 
    Certified Adults’ Educator

    ff558c5454bb72a3ad82bd6bec9b3429

     

    Οι τραυματισμοί στο γυμναστήριο μπορεί να συμβούν είτε ξαφνικά κατά τη διάρκεια μιας προσπάθειας, ή αθροιστικά σε βάθος χρόνου. Συνήθως τα αίτια είναι ο συνδυασμός πολλών παραγόντων , όπως η φυσική κατάσταση του αθλουμένου, η εμπειρία του, το αν είναι αρχάριος ή όχι, η άσκηση που επιλέχθηκε, η τεχνική με την οποία εκτελέστηκε η άσκηση, η ταχύτητα, ανατομικές ιδιομορφίες που έχει ο αθλούμενος και δε γνωρίζει όπως γωνία συστροφής στο ισχίο, ακρώμιο τύπου ΙΙ ή ΙΙΙ, έλλειψη σωστής καθοδήγησης και προθέρμανσης, απότομη αύξηση του βαθμού δυσκολίας μιας άσκησης, γρήγορη ένταξη σε πλήρες προπονητικό πρόγραμμα μετά από κάποιο τραυματισμό  κλπ.

     

      

  • Στάσεις και ενστάσεις

    Από τη μικρή μας ηλικία, ακούμενα μας λένε να κρατάμε «ίσιο» , «στητό», «σωστά» το σώμα μας. Ακούγεται όμορφο , λογικό και υγιές. Τι θα γίνει όμως αν δεν κρατάμε το σώμα μας στη «σωστή» στάση; 

  • ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ : λαμπάκια, μπουρμπουλήθρες, ιδρώτας…

    Πόσο μας χρειάζονται κάποια απο τα μέσα της Φυσικοθεραπείας;

Δείτε μας στο

Youtube

Επικοινωνία

Διεύθυνση: Αβύδου 15, Ζωγράφου, 15771

Τηλ: 210 77.84.822

Φαξ: 210 77.84.822

manualph logo